SUPPORT THE WORK

GetWiki

Yedioth Ahronoth

ARTICLE SUBJECTS
aesthetics  →
being  →
complexity  →
database  →
enterprise  →
ethics  →
fiction  →
history  →
internet  →
knowledge  →
language  →
licensing  →
linux  →
logic  →
method  →
news  →
perception  →
philosophy  →
policy  →
purpose  →
religion  →
science  →
sociology  →
software  →
truth  →
unix  →
wiki  →
ARTICLE TYPES
essay  →
feed  →
help  →
system  →
wiki  →
ARTICLE ORIGINS
critical  →
discussion  →
forked  →
imported  →
original  →
Yedioth Ahronoth
[ temporary import ]
please note:
- the content below is remote from Wikipedia
- it has been imported raw for GetWiki
{{Use dmy dates|date=March 2015}}







factoids
| sister newspapers = Calcalist| ISSN = | oclc = weblink}}| publishing_country = Israel}}Yedioth Ahronoth (, {{IPA-he|jedi'ot aχaˈronot|pron|Yediot aharonot.ogg}}; lit. Latest News) is a national daily newspaper published in Tel Aviv, Israel. Founded in 1939 in Mandatory Palestine, Yedioth Ahronoth has been the largest newspaper in Israel by sales and circulation.NEWS,weblink The press in Israel, May 8, 2006, BBC, April 25, 2019, The Israeli Press Jewish Virtual LibraryWEB,weblink Yedioth Aharonot Group: Private Company Information - Businessweek, Bloomberg News, April 25, 2019,

History

File:Yediot.jpg|thumb|left|Yedioth Ahronoth former headquarters in Tel Aviv, IsraelThe building has been demolished in order to make roome for another building as part of the adjacent Azrieli CenterAzrieli CenterYedioth Ahronoth was established in 1939 by an investor named Gershom Komarov. It was the first evening paper in the British Mandate of Palestine, and attempted to emulate the format of the London Evening Standard. Running into financial difficulties, Komarov sold the paper to Yehuda Mozes, a wealthy land dealer who regarded the paper as an interesting hobby and a long-term financial investment. His sons, Reuben and Noah ran the paper with Noah as the first managing editor.In 1948, a large group of journalists and staff members led by chief editor Ezriel Carlebach left to form Yedioth Maariv, later known as Maariv. Carlebach was replaced by Herzl Rosenblum. This began an ongoing battle for circulation and prestige between the rival newspapers, which peaked during the 1990s when both papers were discovered to have bugged one another's phones.NEWS, November 10, 2000, Canadian Broadcasting Corporation, CBC, Israel's newspaper war gets nasty,weblink April 25, 2019, NEWS, Editor of Israeli paper Ma'ariv is charged in wiretapping case,weblink The Jewish News of Northern California, August 25, 1995, September 23, 2012, As of 2017, the paper is headed by Noah Mozes's son, Arnon Mozes. For many years it was edited by Herzl Rosenblum's son, Moshe Vardi, who was replaced in 2005 by Rafi Ginat. It is published in tabloid format, and according to one author, its marketing strategy emphasizes "drama and human interest over sophisticated analysis."Wolfsfeld, G. (1997) Media and Political Conflict, p. 96 {{ISBN|0-521-58967-3}} It has been described as "undoubtedly the country's number-one paper." The paper is open to a wide range of political views.It is owned by the Yedioth Ahronoth Group,NEWS, Yedioth Ahronoth group pays dividend of NIS 200 million, Yoram, Gavison,weblink Haaretz, September 1, 2001, September 23, 2012, which also owns stocks in several Israeli mass media companies, such as "Channel 2", a commercial television channel; "Hot", the cable TV company; "Yedioth Tikshoret", a group of weekly local newspapers; Vesti, a Russian language newspaper; magazines, such as the weekly TV guide magazine Pnai Plus and weekly women's magazine La'Isha; and other non-media companies. Shilo De-Beer was promoted to editor in April 2007.NEWS, Back to the future, Asaf, Carmel,weblink Haaretz, May 1, 2007, September 23, 2012, In January 2017, secret recordings were released of conversations between Prime Minister Benjamin Netanyahu and Mozes discussing a potential deal in which the newspaper would provide better coverage of Netanyahu in exchange for the government limiting the circulation of competitor Israel Hayom.NEWS,weblink In Secret Tape, Netanyahu Negotiated Favorable Coverage With Israeli Media Mogul, Haaretz, 2017-01-08, Tucker, Nati, Haaretz, en, 2017-01-15, NEWS,weblink Netanyahu Promised to Media Mogul to Stifle Adelson's Daily: 'We Can Legislate It, We'll Set Up a Committee', 2017-01-13, Haaretz, en, 2017-01-15,

Circulation

In a TGI survey of the media comparing the last half of 2009 with the same period in 2008, Yedioth Ahronoth retained the title of most widely read newspaper in Israel but saw its market share fall slightly from 35.9 to 33.9 percent.WEB,weblink TGI survey shows "Globes" only paper to grow, Li-Or Averbuch, 27 January 2010, Globes, 27 January 2010, In July 2010, a TGI survey reported that Israel HaYom had overtaken Yedioth Ahronoth as the most read newspaper in terms of exposure with a rate of 35.2% compared to Yedioths 34.9%. After only a few months of publication of a weekend edition, it scored it 25.7% of exposure compared with Yedioths 43.7% rate.WEB,weblink After decades, "Yedioth" no longer top newspaper, Li-Or Averbuch, 28 July 2010, Globes, 28 July 2010,

Political leaning

Yedioth Ahronoth is generally critical of Benjamin Netanyahu.NEWS,weblink Netanyahu Throws a Punch in Israel's Newspaper War, Jodi Rudoren, The New York Times, 9 February 2015, A study conducted by Moran Rada with the Israeli Democracy Institute showed that Yedioth{{'}}s coverage of the 2009 Israeli legislative election was biased in favor of Kadima and its leader Tzipi Livni in most editorial decisions and that the paper chooses to play down events that do not help to promote a positive image for her, while on the other hand, touting and inflating events that help promote Livni and her party.WEB,weblink he:נתניהו שילם, מה אתם רוצים ממנו?, Moran Rada, Israeli Democracy Institute, HaAyin HaShevi'it, 9 July 2008, Hebrew, Oren Frisco reached a similar conclusion after the 2009 Knesset elections, writing that throughout the campaign, Yediot Ahronoth was biased against Netanyahu.WEB,weblink he:אצל אביגדור בחצר, Oren Persico, Israeli Democracy Institute, HaAyin HaShevi'it, 10 February 2009, Hebrew, In 2017 it was revealed that Netanyahu taped conversations he held with Yediot chairman and editor Arnon Mozes, in which Mozes proposed to him a deal to have more favorable coverage of Netanyahu in the paper in return for legislation harming the paper's main competitor, Israel Hayom. This led to the opening of "Case 2000", a corruption investigation with Netanyahu and Mozes as its main suspects.

See also

References

{{Reflist|colwidth=30em}}

External links

{{Commons category}} {{Yedioth Ahronoth}}{{Newspapers in Israel}}{{Authority control}}

- content above as imported from Wikipedia
- "Yedioth Ahronoth" does not exist on GetWiki (yet)
- time: 3:37pm EST - Wed, Nov 13 2019
[ this remote article is provided by Wikipedia ]
LATEST EDITS [ see all ]
GETWIKI 09 JUL 2019
Eastern Philosophy
History of Philosophy
GETWIKI 09 MAY 2016
GETWIKI 18 OCT 2015
M.R.M. Parrott
Biographies
GETWIKI 20 AUG 2014
GETWIKI 19 AUG 2014
CONNECT