SUPPORT THE WORK

GetWiki

Rudaw Media Network

ARTICLE SUBJECTS
aesthetics  →
being  →
complexity  →
database  →
enterprise  →
ethics  →
fiction  →
history  →
internet  →
knowledge  →
language  →
licensing  →
linux  →
logic  →
method  →
news  →
perception  →
philosophy  →
policy  →
purpose  →
religion  →
science  →
sociology  →
software  →
truth  →
unix  →
wiki  →
ARTICLE TYPES
essay  →
feed  →
help  →
system  →
wiki  →
ARTICLE ORIGINS
critical  →
discussion  →
forked  →
imported  →
original  →
Rudaw Media Network
[ temporary import ]
please note:
- the content below is remote from Wikipedia
- it has been imported raw for GetWiki
{{Expand Kurdish|Rûdaw|date=June 2019}}







factoids
| footnotes = | website = Rûdaw|location = Erbil, Iraqi Kurdistan | former_name = | predecessors = | successors = | foundation = | founders = | location_city = | location_country = | locations = | owners = }}Rudaw Media Network (Kurdish: Tora Mîdyayîya Rûdaw) (), also known as Rudaw (), is a media group in Iraqi Kurdistan.BOOK, Akkaya, Gülşah Neslihan, Torlak, Furkan, Baştürk, Levent, Küçükkeleş, Müjge, Demir, Zehra Senem, Ziya, Saliha, Irak Siyasetini Anlama Kılavuzu, SETA, 9786054023295,weblink tr, NEWS, How the Islamic State is winning the media war,weblink 19 December 2016, Al-Monitor, 3 June 2016, NEWS, Rudaw Media Network,weblink It publishes in Kurdish (Sorani and Kurmanji), English, Arabic and Turkish.WEB, Rudaw - About us,weblink Rudaw Media Network, 13 September 2014, Rudaw Media Network also owns a weekly newspaper in the Sorani dialect with a circulation of 3,000, a Kurmanci-language version published in Europe, a website in Kurdish, English, Arabic and Turkish and a satellite TV station. The network is funded and supported by Rudaw Company and aims to impart news and information about Kurdistan and the Middle East.Rudaw Media Network was temporarily banned in Syrian Kurdistan due to its partisan news and alleged smear campaigns against the Kurdish political parties which oppose the Kurdistan Democratic Party, a ruling political party led by the Barzani family members.NEWS, PKK-affiliated PYD bans Rudaw TV in Rojava,weblink 19 December 2016, Daily Sabah, NEWS, Syrian Kurds ban Iraqi Kurdish Rudaw TV in Kobani,weblink 19 December 2016, Ekurd.net, 27 February 2016, Turkey removed three television channels based in northern Iraq, including Kurdish news agency Rudaw, from its TurkSat satellite over broadcasting violations during the Kurdish Regional Government's referendum in September 2017.WEB, 3 TV channels, including KRG's Rudaw, to be removed from TurkSat over broadcasting violations,weblink DailySabah, On 28 October 2017, the office of audio visual media of the Iraqi government's Media and Communications Commission issued a decree, ordering the shutdown of Rudaw TV broadcast, prevention of its crews and seizure of their equipment across Iraq. The decree says that grounds for this move is that Rudaw is not licensed in Baghdad, and for programs "that incite violence and hate and target social peace and security".NEWS, English, Rudaw, Iraq’s media and communications commission bans Rudaw,weblink 28 October 2017, fr,

Platform

Rudaw is based in Erbil, the capital city of the Kurdistan Region of Iraq. The company has correspondents in various parts of the Middle East, Europe and the U.S. Rudaw publishes in the Kurdish dialects Sorani and Kurmanji as well as in English.

Digital portal

An online platform that covers Kurdish issues in both Kurdish dialects. The website also publishes news and information in English, Turkish and Arabic.

Radio

A radio news channel that broadcasts on shortwave across the Middle East. Audiences all over the world can listen to a live stream online.

Newspaper

Published on a weekly basis, with hard copies sold in the Kurdistan Region and Europe. In the Kurdistan edition, stories of interest to the local population are covered. The European edition features issues of interest to the Kurdish diaspora.

Television

A Kurdish news channel that broadcasts to the Middle East, Europe, Africa, Asia, Pacific, Canada and the U.S. This newly launched channel can be received on NileSat and Hot Bird satellites.

Awards

The World Association of Newspapers and News Publishers recognized Rudaw for extending its reach to 100 million in social media in 2017.Majeed Gly, a Kurdish correspondent for Rudaw Media Network, was awarded the Ricardo Ortega Memorial Prize for broadcast media on Wednesday night by the United Nations Correspondents Association (UNCA) at its headquarters in New York.UN Correspondents Association awards Majeed Gly of Kurdistan 6/12/2018

Criticism

A number of international and Kurdish sources have described Rudaw as a "propaganda machine" of the ruling Kurdistan Democratic Party, particularly Prime Minister Nechirvan Barzani.NEWS, Independent media fades in Iraqi Kurdistan,weblink 19 December 2016, Al-Monitor, 1 August 2014, en-us, NEWS,weblink Nechirvan Barzani’s association with media corruption … the Godaw Company as an example, Chomani, Kamal, 4 June 2012, Kurdistan Tribune, 15 September 2013, NEWS, Iraqi Kurdish Media: Truth, lies & the Kurdistan24 TV channel,weblink 19 December 2016, Ekurd.net, 21 May 2016,

Sources

{{Reflist}}

External links

  • {{official websiteweblink}} {{en icon}}


- content above as imported from Wikipedia
- "Rudaw Media Network" does not exist on GetWiki (yet)
- time: 5:29am EDT - Sat, Oct 19 2019
[ this remote article is provided by Wikipedia ]
LATEST EDITS [ see all ]
GETWIKI 09 JUL 2019
Eastern Philosophy
History of Philosophy
GETWIKI 09 MAY 2016
GETWIKI 18 OCT 2015
M.R.M. Parrott
Biographies
GETWIKI 20 AUG 2014
GETWIKI 19 AUG 2014
CONNECT