SUPPORT THE WORK

GetWiki

Newsweek

ARTICLE SUBJECTS
aesthetics  →
being  →
complexity  →
database  →
enterprise  →
ethics  →
fiction  →
history  →
internet  →
knowledge  →
language  →
licensing  →
linux  →
logic  →
method  →
news  →
perception  →
philosophy  →
policy  →
purpose  →
religion  →
science  →
sociology  →
software  →
truth  →
unix  →
wiki  →
ARTICLE TYPES
essay  →
feed  →
help  →
system  →
wiki  →
ARTICLE ORIGINS
critical  →
discussion  →
forked  →
imported  →
original  →
Newsweek
[ temporary import ]
please note:
- the content below is remote from Wikipedia
- it has been imported raw for GetWiki
{{For|the 1978–1989 Australia North Queensland current affairs television program|Newsweek (TV program)}}{{Use mdy dates|date=January 2019}}{{short description|Weekly magazine based in New York City}}







factoids
| editor_title = Editor-in-chief| publisher = Dev Pragad| frequency = WeeklyDATE= DECEMBER 31, 2012 ALLIANCE FOR AUDITED MEDIA >ACCESSDATE= JUNE 21, 2013 ARCHIVE-DATE= APRIL 18, 2014 DF=, | circulation_year = December 2012| category = Magazine {edih}| country = United StatesNew York City, New York (state)>New York, U.S.| language = English, Japanese, Korean, Polish, Romanian, Spanish, Rioplatense Spanish, Arabic, Turkish, Serbianwww.newsweek.com}}| issn = 0028-9604}}Newsweek is an American weekly magazine founded in 1933.Between 2008 and 2012, Newsweek experienced financial difficulties, leading to the cessation of print publication and a transition to all-digital format at the end of 2012. The print edition was relaunched in March 2014.Revenue declines prompted an August 2010 sale by owner The Washington Post Company to audio pioneer Sidney Harman—for a purchase price of one dollar and an assumption of the magazine's liabilities. Later that year, Newsweek merged with the news and opinion website The Daily Beast, forming The Newsweek Daily Beast Company. Newsweek was jointly owned by the estate of Harman and the diversified American media and Internet company IAC.NEWS, Daily Beast, Newsweek to Wed!, The Daily Beast, Tina Brown, November 11, 2010,weblink November 12, 2010, yes,weblink" title="web.archive.org/web/20101112153155weblink">weblink November 12, 2010, NEWS, The Daily Beast and Newsweek confirm merger, The Spy Report, November 12, 2010,weblink November 12, 2010, In 2013, IBT Media announced it had acquired Newsweek from IAC; the acquisition included the Newsweek brand and its online publication, but did not include The Daily Beast. IBT Media rebranded itself as Newsweek Media Group in 2017, but returned to IBT Media in 2018 after making Newsweek independent.NEWS,weblink Newsweek splits from IBT Media into standalone company, September 28, 2018, Newsweek, October 23, 2018, en,

History

(File:News-Week Feb 17 1933, vol1 issue1.jpg|thumb|First issue of News-Week February 17, 1933){{Anchor|Founding and early years}}

Founding and early years (1933–1961)

File:Newsweek Jan 16 1939 Felix Frankfurter.jpg|thumb|right|January 16, 1939, cover featuring Felix FrankfurterFelix Frankfurter(File:Newsweek WWII Armed Forces Overseas Edition 1944.jpg|thumb|right|May 8, 1944 WWII "Armed Forces Overseas Edition")News-Week was launched in 1933 by Thomas J. C. Martyn, a former foreign-news editor for Time. He obtained financial backing from a group of U.S. stockholders "which included Ward Cheney, of the Cheney silk family, John Hay Whitney, and Paul Mellon, son of Andrew W. Mellon". Paul Mellon's ownership in Newsweek apparently represented "the first attempt of the Mellon family to function journalistically on a national scale."America's 60 Families by Ferdinand Lundberg The group of original owners invested around $2.5 million. Other large stockholders prior to 1946 were public utilities investment banker Stanley Childs and Wall Street corporate lawyer Wilton Lloyd-Smith.Journalist Samuel T. Williamson served as the first editor-in-chief of Newsweek. The first issue of the magazine was dated February 17, 1933. Seven photographs from the week's news were printed on the first issue's cover.WEB,weblink Instant History: Review of First Newsweek with Cover Photo, BZTV, February 17, 1933, December 25, 2012, yes,weblink" title="web.archive.org/web/20121025034807weblink">weblink October 25, 2012, In 1937 News-Week merged with the weekly journal Today, which had been founded in 1932 by future New York Governor and diplomat W. Averell Harriman, and Vincent Astor of the prominent Astor family. As a result of the deal, Harriman and Astor provided $600,000 in venture capital funds and Vincent Astor became both the chairman of the board and its principal stockholder between 1937 and his death in 1959.{{Citation needed|date=March 2011}}In 1937 Malcolm Muir took over as president and editor-in-chief. He changed the name to Newsweek, emphasized interpretive stories, introduced signed columns, and launched international editions. Over time the magazine developed a broad spectrum of material, from breaking stories and analysis to reviews and commentary.{{Citation needed|date=March 2011}}{{Anchor|Under Post ownership}}

Under Post ownership (1961–2010)

The magazine was purchased by The Washington Post Company in 1961.NEWS, Harrison E., Salisbury, Washington Post Buys Newsweek. It Acquires 59% of Stock From Astor Foundation for $8,000,000.,weblink The Washington Post Company bought control of Newsweek magazine yesterday from the Vincent Astor Foundation. The sale ended several weeks of intensive negotiation involving a number of publishing companies., The New York Times, March 10, 1961, April 14, 2008, Osborn Elliott was named editor of Newsweek in 1961 and became the editor in chief in 1969.(File:March 1, 1976 Newsweek story on Bill and Emily Harris.jpg|thumb|left|March 1, 1976, story about SLA members Bill and Emily Harris)In 1970, Eleanor Holmes Norton represented sixty female employees of Newsweek who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek had a policy of only allowing men to be reporters.NEWS, Newsweek Agrees to End Sex Discrimination Policy, Associated Press, Eugene Register-Guard, via Google News, August 28, 1970,weblink The women won, and Newsweek agreed to allow women to be reporters. The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by a woman who had been hired on a freelance basis since there were no female reporters at the magazine.BOOK, The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek Sued their Bosses and Changed the Workplace, 2013, Lynn Povich, 978-1610393263, PublicAffairs, Edward Kosner became editor from 1975 to 1979 after directing the magazine's extensive coverage of the Watergate scandal that led to the resignation of President Richard Nixon in 1974.Richard M. Smith became chairman in 1998, the year that the magazine inaugurated its "Best High Schools in America" list,2013 America's Best High Schools a ranking of public secondary schools based on the Challenge Index, which measures the ratio of Advanced Placement or International Baccalaureate exams taken by students to the number of graduating students that year, regardless of the scores earned by students or the difficulty in graduating. Schools with average SAT scores above 1300 or average ACT scores above 27 are excluded from the list; these are categorized instead as "Public Elite" High Schools. In 2008, there were 17 Public Elites.List of Public Elites. Newsweek (2008)Smith resigned as board chairman in December 2007.WEB,weblink Richard M. Smith, Newsweek, December 25, 2012, yes,weblink" title="web.archive.org/web/20141225222838weblink">weblink December 25, 2014, {{Anchor|Restructuring and new owner}}

Restructuring and new owner (2008–2010)

(File:Newsweek 05 24 09.jpg|thumb|left|The first issue released after the magazine switched to an opinion and commentary format.)During 2008–2009, Newsweek undertook a dramatic business restructuring.NEWS, Richard, Pérez-Peña, The Popular Newsweekly Becomes a Lonely Category,weblink The New York Times, January 16, 2009, January 17, 2009, NEWS, Kathleen Deveny, Reinventing Newsweek,weblink Newsweek, May 18, 2009, May 29, 2009, Citing difficulties in competing with online news sources to provide unique news in a weekly publication, the magazine refocused its content on opinion and commentary beginning with its May 24, 2009, issue. It shrank its subscriber rate base, from 3.1 million to 2.6 million in early 2008, to 1.9 million in July 2009 and then to 1.5 million in January 2010—a decline of 50% in one year. Meacham described his strategy as "counterintuitive" as it involved discouraging renewals and nearly doubling subscription prices as it sought a more affluent subscriber base for its advertisers."A Smaller But Better Newsweek?". Howard Kurtz. The Washington Post, May 18, 2009 During this period, the magazine also laid off staff. While advertising revenues were down almost 50% compared to the prior year, expenses were also diminished, whereby the publishers hoped Newsweek would return to profitability.Richard Pérez-Peña. "Glimmers of Progress at a Leaner Newsweek". The New York Times. November 15, 2009The financial results for 2009 as reported by The Washington Post Company showed that advertising revenue for Newsweek was down 37% in 2009 and the magazine division reported an operating loss for 2009 of $29.3 million compared to a loss of $16 million in 2008.Post Financial Release February 24, 2010 During the first quarter of 2010, the magazine lost nearly $11 million.NEWS, Newsweek magazine is sold by Washington Post, BBC News,weblink August 2, 2010, August 3, 2010, By May 2010, Newsweek had been losing money for the past two years and was put up for sale.Andrew Vanacore. "Newsweek Sale: Washington Post Looking To Sell Newsweek" {{webarchive|url=https://web.archive.org/web/20100507103939weblink |date=May 7, 2010 }}. The Huffington Post. The sale attracted international bidders. One bidder was Syrian entrepreneur Abdulsalam Haykal, CEO of Syrian publishing company Haykal Media, who brought together a coalition of Middle Eastern investors with his company. Haykal later claimed his bid was ignored by Newsweek{{'s}} bankers, Allen & Co.Joe Pompeo. "Syrian Bidder Who Wanted To Buy Newsweek Was Ignored". Business Insider. August 5, 2010The magazine was sold to audio pioneer Sidney Harman on August 2, 2010, for $1 in exchange for assuming the magazine's financial liabilities.NEWS, Tanzina, Vega, Jeremy W., Peters, Audio Pioneer Buys Newsweek,weblink The New York Times, August 2, 2010, August 2, 2010, Jeremy W. Peters. Newsweek Deal to Be Announced Today. The New York Times, August 2, 2010 Harman's bid was accepted over three competitors.NEWS, Frank, Ahrens, Harman Media buys Newsweek from Washington Post Co. for Undisclosed Amount,weblink The Washington Post, August 3, 2010, August 2, 2010, Meacham left the magazine upon completion of the sale. Sidney Harman was the husband of Jane Harman, at that time a member of Congress from California.

Merger with The Daily Beast (2010–2013)

At the end of 2010, Newsweek merged with the online publication The Daily Beast, following extensive negotiations between the respective proprietors. Tina Brown, The Daily Beast{{'s}} editor-in-chief, became editor of both publications. The new entity, The Newsweek Daily Beast Company, was 50% owned by IAC/InterActiveCorp and 50% by Harman.NEWS, Struggling Newsweek joins with fledging Web site Daily Beast, The Washington Post, November 12, 2010, C8, Paul Farhi, {{Anchor|2011 redesign}}

Redesign (2011)

Newsweek was redesigned in March 2011.WEB, Josh Klenert,weblink First Look: The Newsweek Redesign, Grids, Society of Publication Designers, March 7, 2011, December 25, 2012,weblink" title="web.archive.org/web/20121223010612weblink">weblink December 23, 2012, yes, The new Newsweek moved the "Perspectives" section to the front of the magazine, where it served essentially as a highlight reel of the past week on The Daily Beast. More room was made available in the front of the magazine for columnists, editors, and special guests. A new "News Gallery" section featured two-page spreads of photographs from the week with a brief article accompanying each one. The "NewsBeast" section featured short articles, a brief interview with a newsmaker, and several graphs and charts for quick reading in the style of The Daily Beast. This is where the Newsweek staple "Conventional Wisdom" was located. Brown retained Newsweek{{'s}} focus on in-depth, analytical features and original reporting on politics and world affairs, as well as a new focus on longer fashion and pop culture features. A larger culture section named "Omnivore" featured art, music, books, film, theater, food, travel, and television, including a weekly "Books" and "Want" section. The back page was reserved for a "My Favorite Mistake" column written by celebrity guest columnists about a mistake they made that helped shape who they are.

Cessation of print format (2012)

File:Newsweek final issue.jpg|thumb|right|The cover of Newsweek{{'s}} final print issue under The Newsweek Daily Beast CompanyThe Newsweek Daily Beast CompanyOn July 25, 2012, the company operating Newsweek indicated the publication was likely to go digital to cover its losses and could undergo other changes by the next year. Barry Diller, chairman of the conglomerate IAC/InterActiveCorp, said his firm was looking at options since its partner in the Newsweek/Daily Beast operation had pulled out.WEB, Newsweek likely to become digital magazine,weblink Yahoo News, July 26, 2012, yes,weblink" title="web.archive.org/web/20120726211950weblink">weblink July 26, 2012, On October 18, 2012, the company announced that the American print edition would be discontinued at the end of 2012 after 80 years of publication, citing the increasing difficulty of maintaining a paper weekly magazine in the face of declining advertising and subscription revenues and increasing costs for print production and distribution.NEWS,weblink A Turn of the Page for Newsweek, October 21, 2012, The Daily Beast, October 18, 2012, The online edition is named "Newsweek Global".NEWS,weblink Newsweek{{'s, future:Goodbye ink|date=October 18, 2012|work=Economist|accessdate=August 4, 2013}}

Spin-off to IBT Media, return to print and profitability (2013–2018)

In April 2013, IAC chairman and founder Barry Diller stated at the Milken Global Conference that he "wished he hadn't bought" Newsweek because his company had lost money on the magazine and called the purchase a "mistake" and a "fool's errand".Bloomberg Television. Barry Diller: It Was a Mistake to Buy Newsweek. Houston Business Journal, April 29, 2013.On August 3, 2013, IBT Media acquired Newsweek from IAC on terms that were not disclosed; the acquisition included the Newsweek brand and its online publication, but did not include The Daily Beast.NEWS, Press release, IBT Media to Acquire Newsweek, August 3, 2013,weblink August 4, 2013, yes,weblink" title="web.archive.org/web/20141014012848weblink">weblink October 14, 2014, On March 7, 2014, IBT Media relaunched a print edition of NewsweekNEWS,weblink Newsweek Plans Return to Print, Haughney, Christine, December 3, 2013, The New York Times, December 4, 2013, with a cover story on the alleged creator of Bitcoin, which was widely criticized for its lack of substantive evidence. The magazine stood by its story.NEWS,weblink Newsweek Returns to Print and Sets Off a Bitcoin Storm, Kaufman, Leslie, March 7, 2014, The New York Times, May 27, 2014, Cohen, Noam, IBT Media returned the publication to profitability on October 8, 2014.NEWS, Capital, Pompeo, Joe, Newsweek announces it's profitable, October 8, 2014,weblink December 4, 2017, In February 2017, IBT Media appointed Matt McAllester, then Editor of Newsweek International, as Global Editor-in-chief of Newsweek.NEWS, PR Newswire, 'Newsweek Appoints Matt McAllester as Global Editor in Chief, Newsweek, February 14, 2017,weblink IBT Media became known as Newsweek Media Group.NEWS,weblink Newsweek Raided by Manhattan DA in Long-Running Probe, January 18, 2018, Newsweek, January 30, 2018, en, In 2018, Newsweek journalists began reporting on their own management,NEWS,weblink Looking for "Newsweek servers," DA raids Christian university with ties to magazine's owners, March 17, 2018, Newsweek, March 21, 2018, en, after a raid by the Manhattan D.A. and the removal of servers from company offices. Columbia Journalism Review noted the probe "focused on loans the company took out to purchase the computer equipment,"NEWS,weblink Why the Newsweek firings are bad for press freedom, Columbia Journalism Review, March 21, 2018, en, and several reporters were fired after reporting on the issue.

Spin-off to independent (2018–present)

In September 14, 2018 after completing the strategic structural changes initially announced in March of the same year, Newsweek spun-off from IBT Media.

Circulation and branches

In 2003, worldwide circulation was more than 4 million, including 2.7 million in the U.S; by 2010 it reduced to 1.5 million (with newsstand sales declining to just over 40,000 copies per week). Newsweek publishes editions in Japanese, Korean, Polish, Romanian, Spanish, Rioplatense Spanish, Arabic, Turkish, Serbian, as well as an English language Newsweek International. Russian Newsweek, published since 2004, was shut in October 2010."Publisher Shuts Russian Weekly". The Wall Street Journal. October 19, 2010. The Bulletin (an Australian weekly until 2008) incorporated an international news section from Newsweek.Based in New York City, the magazine claimed 22 bureaus in 2011: nine in the U.S.: New York City, Los Angeles, Chicago/Detroit, Dallas, Miami, Washington, D.C., Boston and San Francisco, and others overseas in London, Paris, Berlin, Moscow, Jerusalem, Baghdad, Tokyo, Hong Kong, Beijing, South Asia, Cape Town, Mexico City and Buenos Aires.{{Citation needed|date=March 2011}}According to a 2015 column in the NY Post ("Media Ink": March 6, 2015), Newsweek{{'s}} circulation had fallen to "just over 100,000" with staff at that time numbering "about 60 editorial staffers," up from a low of "less than 30 editorial staffers" in 2013, but with announced plans then to grow the number to "close to 100 in the next year.""New editor Impoco has Newsweek back in the black". The New York Post. March 6, 2015.("The New York Post: Media Ink, "Accessed August 5, 2015))

Controversies

Allegations of sexism

In 1970, Eleanor Holmes Norton represented sixty female employees of Newsweek who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek had a policy of only allowing men to be reporters. The women won, and Newsweek agreed to allow women to be reporters. The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by Helen Dudar, a freelancer, on the belief that there were no female writers at the magazine capable of handling the assignment. Those passed over included Elizabeth Peer, who had spent five years in Paris as a foreign correspondent.BOOK, The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek Sued their Bosses and Changed the Workplace, 2013, Lynn Povich, 978-1610393263, PublicAffairs, 4–5, (File:1986 Cover of Newsweek.jpg|thumb|upright=0.7|The 1986 cover of Newsweek that discussed unmarried women in America.)The 1986 cover of Newsweek featured an article that said "women who weren't married by 40 had a better chance of being killed by a terrorist than of finding a husband".NEWS, Magistad, Mary Kay, February 20, 2013, BBC News - China's 'leftover women', unmarried at 27, BBC News, Beijing,weblink March 29, 2013, NEWS,weblink China investing big in convincing 'leftover women' to get married, Public Radio International, January 28, 2013, May 10, 2014, Newsweek eventually apologized for the story and in 2010 launched a study that discovered 2 in 3 women who were 40 and single in 1986 had married since.NEWS,weblink Marriage by the Numbers, Newsweek, Newsweek Staff, July 5, 2006, May 10, 2014, The story caused a "wave of anxiety" and some "skepticism" amongst professional and highly educated women in the United States. The article was cited several times in the 1993 Hollywood film Sleepless in Seattle starring Tom Hanks and Meg Ryan.NEWS,weblink Marriage statistics not without a hitch, ABC News (Australia), ABC News, September 4, 2008, Dr. Karl S. Kruszelnicki, May 10, 2014, Comparisons have been made with this article and the current rising issues surrounding the social stigma of unwed women in Asia called sheng nu.(File:20091123 Newsweek Palin Cover.png|thumb|upright=0.7|left|Controversial Newsweek cover, November 23, 2009, issue)Former Alaska Governor and 2008 Republican Vice Presidential nominee Sarah Palin was featured on the cover of the November 23, 2009, issue of Newsweek, with the caption "How do you Solve a Problem Like Sarah?" featuring an image of Palin in athletic attire and posing. Palin herself, the Los Angeles Times and other commentators accused Newsweek of sexism for their choice of cover in the November 23, 2009 issue discussing Palin's book, (Going Rogue: An American Life). "It's sexist as hell," wrote Lisa Richardson for the Los Angeles Times."Newsweek{{'s}} sexism and Sarah Palin." Los Angeles Times. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Taylor Marsh of The Huffington Post called it "the worst case of pictorial sexism aimed at political character assassination ever done by a traditional media outlet."Marsh, Taylor. "What Was Newsweek Thinking?" The Huffington Post. November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010. David Brody of CBN News stated: "This cover should be insulting to women politicians."Brody, David. "Newsweek Photo of Palin Shows Media Bias and Sexism." CBN News. November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010. The cover includes a photo of Palin used in the August 2009 issue of Runner's World.Snead, Elizabeth. "Sarah Palin hates her 'sexist' Newsweek cover. Does she really?" Zap2it. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. {{webarchive |url=https://web.archive.org/web/20091120175415weblink |date=November 20, 2009 }}Clift, Eleanor. "Payback Time: Why Right-Wing Men Rush to Palin's Defense." Newsweek. Monday November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010. {{webarchive |url=https://web.archive.org/web/20091119051635weblink |date=November 19, 2009 }}"Palin angered by 'sexist' Newsweek cover." Yahoo! News. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. {{webarchive |url=https://web.archive.org/web/20091120195341weblink |date=November 20, 2009 }} The photographer may have breached his contract with Runner's World when he permitted its use in Newsweek, as Runner's World maintained certain rights to the photo until August 2010. It is uncertain, however, whether this particular use of the photo was prohibited.Bercovici, Jeff. "Palin photographer breached contract with sale to Newsweek." Daily Finance. November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010.Minnesota Republican Congresswoman and presidential candidate Michele Bachmann was featured on the cover of Newsweek magazine in August 2011, dubbed "the Queen of Rage".WEB,weblink Michele Bachmann's Newsweek outtakes - Maggie Haberman, Politico.Com, December 25, 2012, The photo of her was perceived as unflattering, as it portrayed her with a wide eyed expression some said made her look "crazy".NEWS,weblink The Huffington Post, Jack, Mirkinson, Newsweek{{'s, Michele Bachmann Cover Raises Eyebrows (PHOTO, POLL) | date=August 8, 2011}} Conservative commentator Michelle Malkin called the depiction "sexist",NEWS,weblink The Washington Post, August 9, 2011, Newsweek Michele Bachmann cover ‘sexist' and in bad form?, and Sarah Palin denounced the publication. Newsweek defended the cover's depiction of her, saying its other photos of Bachmann showed similar intensity.NEWS,weblink Fox News, Bachmann Newsweek Cover Goes for Insult But Gets Criticism in Return, August 9, 2011,

Other

Fareed Zakaria, a Newsweek columnist and editor of Newsweek International, attended a secret meeting on November 29, 2001, with a dozen policy makers, Middle East experts and members of influential policy research organizations that produced a report for President George W. Bush and his cabinet outlining a strategy for dealing with Afghanistan and the Middle East in the aftermath of September 11, 2001. The meeting was held at the request of Paul D. Wolfowitz, then the Deputy Secretary of Defense. The unusual presence of journalists, who also included Robert D. Kaplan of The Atlantic Monthly, at such a strategy meeting was revealed in Bob Woodward's 2006 book (State of Denial: Bush at War, Part III). Woodward reported in his book that, according to Kaplan, everyone at the meeting signed confidentiality agreements not to discuss what happened. Zakaria told The New York Times that he attended the meeting for several hours but did not recall being told that a report for the President would be produced.Julie Bosman. "Secret Iraq Meeting Included Journalists". The New York Times. October 9, 2006. On October 21, 2006, after verification, the Times published a correction that stated:An article in Business Day on Oct. 9 about journalists who attended a secret meeting in November 2001 called by Paul D. Wolfowitz, then the deputy secretary of defense, referred incorrectly to the participation of Fareed Zakaria, the editor of Newsweek International and a Newsweek columnist. Mr. Zakaria was not told that the meeting would produce a report for the Bush administration, nor did his name appear on the report.The cover story of the January 15, 2015, issue, titled What Silicon Valley Thinks of Women proved controversial, due to both its illustration, described as "the cartoon of a faceless female in spiky red heels, having her dress lifted up by a cursor arrow," and its content, described as "a 5,000-word article on the creepy, sexist culture of the tech industry."JOURNAL, Burleigh, Nina, January 28, 2015, What Silicon Valley Thinks of Women, Newsweek,weblink March 21, 2015, NEWS, Grove, Lloyd, January 29, 2015, Is Newsweek{{'s, 'Red Heels' Cover Image Sexist? |url=http://www.thedailybeast.com/articles/2015/01/29/is-newsweek-s-red-heels-cover-image-sexist.html |work=Daily Beast |accessdate=March 21, 2015 }} Among those offended by the cover were Today Show co-host Tamron Hall, who commented "I think it’s obscene and just despicable, honestly." Newsweek editor in chief James Impoco explained "We came up with an image that we felt represented what that story said about Silicon Valley ... If people get angry, they should be angry." The article's author, Nina Burleigh, asked, "Where were all these offended people when women like Heidi Roizen published accounts of having a venture capitalist stick her hand in his pants under a table while a deal was being discussed?"NEWS, Tam, Ruth, January 30, 2015, Artist behind Newsweek cover: it's not sexist, it depicts the ugliness of sexism,weblink PBS NewsHour, March 21, 2015, In January 1998, Newsweek reporter Michael Isikoff was the first reporter to investigate allegations of a sexual relationship between U.S. President Bill Clinton and Monica Lewinsky, but the editors spiked the story.NEWS,weblink Scandalous scoop breaks online, BBC, January 25, 1998, July 13, 2010, The story soon surfaced online in the Drudge Report.In the 2008 U.S. presidential election, the John McCain campaign wrote a lengthy letter to the editor criticizing a cover story in May 2008.WEB,weblink The O-Team: A Response, Newsweek, May 11, 2008, December 25, 2012,

Factual errors

Unlike most large American magazines, Newsweek has not used checkers since 1996.WEB,weblink Newsweek ditched its fact-checkers in 1996, then made a major error, Poynter, en, September 9, 2018, In 2017, Newsweek published a story claiming that the First Lady of Poland refused to shake U.S. President Donald Trump's hand; Snopes described the assertion as "false".NEWS,weblink FACT CHECK: Did Poland's First Lady 'Refuse' to Shake President Trump's Hand?, Snopes.com, September 9, 2018, en-US, Newsweek corrected its story.In 2018, Newsweek ran a story asserting that President Trump had wrongly colored the American flag while visiting a classroom; Snopes was unable to corroborate the photographic evidence.NEWS,weblink FACT CHECK: Did President Trump Incorrectly Color the American Flag?, Snopes.com, September 9, 2018, en-US, In August 2018, Newsweek falsely reported that the Sweden Democrats, a far-right party, could win a majority in the 2018 Swedish parliamentary elections. Polls showed that the party was far away from winning a majority. By September 2018, Newsweek's inaccurate article was still up.NEWS,weblink Sweden's election is being misreported abroad – and this is a problem, September 7, 2018, September 9, 2018, en, In 2018, former Newsweek journalist Jonathan Alter wrote in The Atlantic that since being sold to the International Business Times in 2013 that the magazine had "produced some strong journalism and plenty of clickbait before becoming a painful embarrassment to anyone who toiled there in its golden age."NEWS,weblink The Death of Newsweek, Alter, Jonathan, February 8, 2018, The Atlantic, September 9, 2018, en-US, Former Newsweek writer Matthew Cooper criticized Newsweek for running multiple inaccurate stories in 2018.NEWS,weblink From Expensing Yachts to Chasing The Onion: I Watched the Newsweekly Die From the Inside, POLITICO Magazine, September 9, 2018, en,

Contributors and staff members

{{Refimprove section|date=March 2014}}Notable contributors or employees have included:{{col-begin|width=99%}}{{col-break|width=33%}} {{col-break|width=33%}} {{col-break}} {{col-end}}Those who held the positions of president, chairman, or publisher under The Washington Post Company ownership include:
  • Gibson McCabe
  • Robert D. Campbell
  • Peter A. Derow
  • David Auchincloss
  • Alan G. Spoon

See also

References

{{Reflist|30em}}

External links

{{Commons category|Newsweek}} {{White House James S. Brady Press Briefing Room Seating Chart}}{{Authority control}}__FORCETOC__

- content above as imported from Wikipedia
- "Newsweek" does not exist on GetWiki (yet)
- time: 5:13am EST - Wed, Feb 20 2019
[ this remote article is provided by Wikipedia ]
LATEST EDITS [ see all ]
GETWIKI 09 MAY 2016
GETWIKI 18 OCT 2015
M.R.M. Parrott
Biographies
GETWIKI 20 AUG 2014
GETWIKI 19 AUG 2014
GETWIKI 18 AUG 2014
Wikinfo
Culture
CONNECT