Haarlems Dagblad

aesthetics  →
being  →
complexity  →
database  →
enterprise  →
ethics  →
fiction  →
history  →
internet  →
knowledge  →
language  →
licensing  →
linux  →
logic  →
method  →
news  →
perception  →
philosophy  →
policy  →
purpose  →
religion  →
science  →
sociology  →
software  →
truth  →
unix  →
wiki  →
essay  →
feed  →
help  →
system  →
wiki  →
critical  →
discussion  →
forked  →
imported  →
original  →
Haarlems Dagblad
[ temporary import ]
please note:
- the content below is remote from Wikipedia
- it has been imported raw for GetWiki
{{short description|Dutch newspaper}}

name Haarlems Dagblad| image = | caption = | type = Regional daily newspaper

Tabloid (newspaper format)>Tabloid
    | ceased publication = | price = | owners = Telegraaf Media Groep| publisher = HDC Media| editor = | chiefeditor = | assoceditor = | staff =
    Dutch language>Dutch| political = | circulation = | headquarters = Haarlem | oclc = | ISSN = | website = Haarlems Dagblad}}(File:Abraham Casteleyn00.jpg|thumb|Front page of Abraham Casteleyn's Weeckelycke Courante van Europa)File:Abraham Casteleyn en zijn echtgenote Margarieta van Bancken Rijksmuseum SK-A-3280.jpeg|thumb|Portrait of Abraham Casteleyn and his Wife, Margaretha van Bancken, by Jan de BrayJan de BrayThe Haarlems Dagblad is a regional newspaper in Haarlem, Netherlands. It makes claim to being the newspaper with the oldest publishing history in the world, even if this claim is based on its (forced) merger with another title.

    Oprechte Haerlemsche Courant

    This earlier publication was published by Abraham Casteleyn and his wife Margaretha van Bancken, beginning in 1656 under the title Weeckelycke Courante van Europa ("Weekly Newspaper of Europe"). In 1664, when the authorities took steps to protect the weekly from its imitators, it became known as De Oprechte Haerlemse Courant (spellings vary; "oprecht" is here used in its archaic sense of "genuine"). After her husband's death in 1681, Margaretha received permission to carry on the activities of the firm.Margaretha van Bancken in 1001 VrouwenThe weekly (which soon began appearing twice and subsequently three times a week, and in the nineteenth century became a monthly) thus preceded English regular newspapers. In the paper's early days, the Windsor coffee house used to advertise that, apart from offering "the best chocolate", it supplied translations of "the Harlem Courant soon after the post is come in".During the German occupation of the Netherlands in the Second World War, the Opregte Haarlemsche Courant was forced to merge with Haarlems Dagblad; hence the latter paper's claim to being the oldest title extant. The merged newspaper is now part of the Telegraaf Media Group, a newspaper conglomerate.



    External links

    • Weeckelijcke Courante, Dutch-language information about the original title with facsimile versions of the first front page, the first back page and the advertisement
    • weblink" title="">Advertisements in the Oprechte Haerlemsche Courant from the start up to 1675
    {{Commons category|Haarlems Dagblad}}{{italic title}}{{Dutch newspapers}}{{Authority control}}

    - content above as imported from Wikipedia
    - "Haarlems Dagblad" does not exist on GetWiki (yet)
    - time: 7:45pm EDT - Tue, Oct 15 2019
    [ this remote article is provided by Wikipedia ]
    LATEST EDITS [ see all ]
    GETWIKI 09 JUL 2019
    Eastern Philosophy
    History of Philosophy
    GETWIKI 09 MAY 2016
    GETWIKI 18 OCT 2015
    M.R.M. Parrott
    GETWIKI 20 AUG 2014
    GETWIKI 19 AUG 2014